از آنجاییکه امسال برای اولین بار بستنی زغالی در کشور عرضه شده و توجه زیادی به خود جلب کرده است، قصد داریم امروز درباره طرز تهیه بستنی زغالی، و استفاده از کربن بلک خوراکی تمامی خواص ویژگی ها و منشا تولیدی این ماده صحبت کنیم.

بستنی زغالی چیست؟

بستنی زغالی از ترکیب بستنی وانیلی و رنگ طبیعی کربن بلک ساخته می شود. منشا این ماده از سوخته شده گیاهانی است که کربن آنها برای بدن مضر نمی باشند، لازم به ذکر است که منبع این دسته از کربن بلک خوراکی گیاهی شامل چوب درختان نیست، دسته ای که از چوب درختان و استخوان استخراج می شود برای تولید لوازم آرایشی نظیر سورمه کاربرد دارد.

بستنی زغالی چیست؟

بستنی زغالی چه طعمی دارد؟

بستنی زغالی با وجود اینکه با رنگ کربن بلک طبیعی ترکیب شده طعم متفاوتی نداشته و صرفا از لحاظ رنگ متفاوت از بقیه بستنی ها است. اگر شما طعم خاصی تجربه کردید مطمئن باشید فروشنده از طعم دهنده ای نظیر دود استفاده کرده است.

خواص بستنی زغالی

از خواص اصلی بستنی زغالی می توان به درمان نفخ، پایین آوردن کلسترول خون، درمان مشکلات دستگاه صفراوی در طول حاملگی و رفع مستی بعد از نوشیدن الکل اشاره کرد. البته خاصیت اصلی بستنی زغالی سم زدا بودن آن است.

به این معنی که در ذرات کربن بلک موجود در بستنی زغالی میلیون‌ها منافذ ریز موجود است که قادر هستند سموم و مواد شیمیایی در بدن را به خود جذب کرده و به این شکل در درمان مسمویت‌های دارویی و غذایی یا در مسمویت حاصل از مجاورت با گازهای سمی و همچنین دفع سموم مواد مخدر موثر باشند. به همین دلیل در درمان‌های اورژانسی حوادث ناشی از مسمویت در بیمارستان ها از این ماده استفاده گسترده ای می شود.

کاربردهای کربن بلک خوراکی
کاربردهای کربن بلک خوراکی

  • سفید کردن دندان‌ها: در کنار کمک به پاک کردن دندان از رنگ‌های خوردن نوشیدنی هایی نظیر چای، قهوه این ماده با تغییر PH دهان به رفع عارضه ورم لثه کمک می کند.
  • تصفیه آب: از این ماده برای تصفیه آب از یک سری از مواد شیمیایی نظیر حلال‌ها، پسماندهای کارخانجات و حشره‌کش استفاده می‌شود.
  • درمان مسمویت‌های شیمیایی اورژانسی: بیمارستان‌ها در درمان مسمویت‌های اورژانسی از این ماده استفاده می کنند. توصیه می شود در جعه کمک های اولیه خود از این ماده داشته باشید.
  • استعمال خارجی: این ماده در رفع بوی بد بدن، از بین بردن جوش، کم کردن خارش ناشی از نیش حشرات، درمان نیش یک سری از گونه های مار و عنکبوت.
  • درمان مسمویت و آلرژی: مصرف این ماده میتواند به رفع مسمویت‌های غذایی و آلرژی‌های ناشی از مصرف مواد غذایی کمک کند.
  • ضد پیری: مصرف مداوم این ماده می تواند به کبد و کلیه ها در دفع سمومی نظیر مواد اولیه استفاده شده در مواد غذایی غیر اورگانیک و همچنین سموم ناشی از حضور در محیط‌های شیمیایی به بدن کمک می کند. توصیه می شود در طول روز دو کپسول کربن بلک را بعد از تماس با مواد سمی و خوردن غذاهای غیر اورگانیک و پرچرب استفاده کنید.
  • درمان کلسترول بالا: تحقیقات نشان داده که مصرف کربن بلک باعث کم شدن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، و تاثیر داروهای نسخه دار می‌شود. در یک تحقیق انجام شده پس از مصرف یک ماه کربن بلک، میزان کلسترول کلی بدن 25 درصد کاهش پیدا کرده که از این میزان می توان به کاهش 41 درصد کلسترلول LDL اشاره کرد، این در حالی است که کلسترول خوب HDL افزایش 8 درصدی داشته است.

بستنی زغالی بخوریم یا نه؟

بستنی زغالی چه طعمی دارد؟

بستنی زغالی با وجود اینکه با رنگ کربن بلک طبیعی ترکیب شده طعم متفاوتی نداشته و صرفا از لحاظ رنگ متفاوت از بقیه بستنی ها است. اگر شما طعم خاصی تجربه کردید مطمئن باشید فروشنده از طعم دهنده ای نظیر دود استفاده کرده است.

بستنی زغالی چیست؟

بستنی زغالی از ترکیب بستنی وانیلی و رنگ طبیعی کربن بلک ساخته می شود. منشا این ماده از سوخته شده گیاهانی است که کربن آنها برای بدن مضر نمی باشند، لازم به ذکر است که منبع این دسته از کربن بلک خوراکی گیاهی شامل چوب درختان نیست، دسته ای که از چوب درختان و استخوان استخراج می شود برای تولید لوازم آرایشی نظیر سورمه کاربرد دارد.

شرایط مصرف دارو هنگام خوردن بستنی زغالی چیست؟

این نظریه هنوز تایید رسمی نشده ولی از آنجاییکه این ماده خواص جذب انواع مواد شیمیایی را دارد، توصیه می شود دو ساعت قبل و بعد از مصرف این ماده دارویی استفاده نشود، زیرا احتمالاً می تواند در کاهش اثرات مصرف دارو در بدن نیز موثر باشد.

خوردن بستنی زغالی عوارض دارد؟

از آنجا که میزان دز مصرفی کربن بلک در هر بستنی بطور تقریبی کمتر از ۱ گرم است، در حقیقت خوردن یک بستنی در هفته نمی تواند اثر خاصی بر بدن ایجاد کند. البته توصیه می شود حتما این بستنی را از بستنی فروشی های مجاز و معروف تهیه فرمایید، از آنجاییکه این رنگ طبیعی قیمت بالایی دارد، ممکن است بستنی فروشی هایی که به دنبال سود بیشتر هستند از رنگ سیاه مصنوعی یا کربن بلک غیر خوراکی به عنوان جایگزین استفاده کنند که ممکن است برای کودکان مضر باشد.

بستنی زغالی کجا بخوریم؟

برای خرید بستنی زغالی از هر مغازه ای حتما باید احتیاط کنید. متاسفانه امکان استفاده از رنگ مصنوعی مشکی به عنوان جایگزین رنگ طبیعی کربن بلک هست. رنگ مصنوعی مشکی جزو رنگ هایی است که مانند رنگ پفک و نوشابه برای بدن مضر بوده و ترجیحاً توصیه می شود که مصرف نشود خصوصا کودکان زیر ۵ سال.

تفاوت بستنی زغالی اصل و تقلبی چیست؟

متاسفانه راهی برای تشخیص رنگ طبیعی و مصنوعی از روی ظاهر بستنی نیست. تنها توصیه ما خرید این بستنی از بستنی فروشی های معتبر که بصورت شعبه های زنجیره ای فعالیت می کنند می باشد. به این دلیل که نظارت بر شعبات و بستنی فروشی های معتبر از سوی وزارت بهداشت بیشتر بوده و لذا ملزم به استفاده از رنگ های طبیعی با مجوز از وزارت بهداشت می باشند.
فروش رنگ کربن بلک گیاهی محصول دیانا انگلستان

امیدواریم در این مقاله به تمام سوالات دوستانی که به دنبال دستور طرز تهیه بستنی زغالی بودند پاسخ داده باشیم. چنانچه هر سوالی دارید می‌توانید در بخش دیدگاه ها مطرح کنین تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

منبع: مقاله وب‌سایت دکتر جاش آکس

One thought on “بستنی زغالی چیست و طرز تهیه بستنی زغالی

  1. Avatar for علی
    علی میگوید:

    با سلام
    می خواستم بدونم بستنی فروشی هایی که شما بهشون کربن بلک میدید کدوم ها هستن؟
    بریم اونجا بگیریم که مطمئن باشه

    • Avatar for بخش پشتیبانی افزودنیها
      بخش پشتیبانی افزودنیها میگوید:

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه این امکان را نداریم که نام آنها را ذکر کنیم.
      ولی همانطور که در مقاله گفته شده، به بستنی فروشی های معتبر و پر فروش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mojavez